fredag 25. september 2009

Natten senker seg...

Mannen min går og legger seg og jeg...ja, jeg kan jo ikke gå å legge meg. Min seng i natt blir en madrass på gulvet ved siden av valpekassa. Må jo passe på Selma og de små.
Ikke mye søvn på meg i natt. Våknet hver gang de små pep, følte meg nesten som en småbarnsmor igjen. Utpå natta var Aline (6 åringen min) en tur på do og hun fikk komme inn i stua og ligge litt på madrassen og beundre de små. Selma passer godt på og er veldig beskyttende. Tenkte å prøve å få henne ut en liten tur for å få tisset litt og sånt, men det kunne jeg bare glemme. Min gode, tålmodige, snille Selma knurret og sa klart ifra om at hun ikke hadde tenkt å flytte seg en milimeter fra sine nyfødte. Resultatet kan dere jo tenke dere....I dag tidlig var det meste vått og stinkende. Det måtte et skikkelig skift i kassa og _veldig_ kjapp dusj og føn i dag tidlig. Tok ikke sjansen på å la henne og valpene ligge i det våte.
På morgenkvisten var Selma mer villig til å gå seg en tur, tok på henne et bånd for å ikke risikere noen fingre og hun trengte ikke så mye overtalelse til før hun ble med på den raskeste tisseturen jeg noen gang har sett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar