onsdag 14. oktober 2009

Valpene begynner å bli klar for verden utenfor kassa.


Idag tidlig når jeg kom inn til valpene så de på meg og lagde mye lyd. Tror de kjenner meg igjen og kan se såpass godt at de ser det er meg nå.
Nå er de nesten for store til at jeg klarer å veie de i skåla så må nok finne en større skål!

De har såvidt begynt å prøve å gå. Sofie klarer nesten å stå og kan sitte. Sofus er litt mer makelig av seg, men han prøver han også. Har ei dørmatte de "øver" seg på for parketten blir for glatt.

De er veldig kontaktsøkende og faller raskt til ro på fanget. De ser direkte på meg, piper og "knurrer" og er mye mer med på det som skjer. Idag har de tilogmed fått være med litt rundt i huset. Selma følger nøye med og passer på, men hun godtar det greit at jeg holder og bærer rundt på valpene. Tenker at hun må bli forberedt på dette nå slik at når valpekjøpere nå etterhvert kommer på besøk så godtar hun at andre også løfter på valpene.

I helga tenker vi å ta vekk kassa, sette opp en planke som avgrenser området litt, men at de skal ha mulighet for å bevege seg litt mer rundt. Det begynner dessuten å bli litt trangt oppi kassa for Selma når hun skal legge seg ned så litt mer plass tror jeg hadde gjort seg.


Sofie virker rimelig klar for å

1 kommentar:

  1. Hei Lill,
    herlig lesning og vantastisk skjønne valper!!! Du er kjempeflink oppdretter=)
    Skal følge med fremover!!
    Klem til deg=)
    Lena W.N

    SvarSlett