mandag 5. oktober 2009

Vakum!!!

Søndag 4 oktober, tidlig morgen:
-"Mamma, en av valpene ligger på gulvet utenfor kassa"
-???? hvordan har den klart det.....den klarer da ikke å klatre over kanten vi har satt opp nettopp fordi valpene ikke skal kunne komme seg ut av kassa, havne på gulvet utenfor og bli kald og ensom.

Mannen min kom med løsningen....Vakum!!! Selma var sulten, Nils(mannen min) ropte på henne og sa det var mat, Selma spratt ut av kassa og ja, Sofie hang på. Nå har jeg aldri ammet, men jeg har en ide om å ha noen som veier bortimot 20% av din egen kroppsvekt hengende fast i puppen mens du hopper over noe som tilsvarer omtrent lårhøyde ikke er særlig behagelig.
Selma prøvde fortvilet å løfte Sofie opp igjen i kassa, men klarte det ikke. Igjen, å løfte noe som veier omtrent 20% av din egen kropsvekt over noe som tilsvarer omtrent lårhøyde, etter munnen, mens du krabber på alle fire, er nok ikke bare bare.

Sofie ble reddet opp i kassa igjen. Jeg ble bekymret for at dette skal skje igjen når vi ikke er hjemme og kan redde henne. Løsningen ble at det nå ligger ei tykk matte på utsiden av kassa slik at hvis dette skjer igjen så blir hun ihvertfall ikke liggende på gulvet og bli kald og forkjølet.

(Hmmm, kanskje det er løsningen...en valp med tett nese kan jo ikke suge seg så fast, da får den jo ikke puste, dermed vil den heller ikke bli hengende......)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar